Thursday, May 31, 2012

wang menggelap kan mata

assalammualaikum...

ape cite ni ? di sebab kan wang atau di kenali sebagai wang.. pon dapat memecah kan ikatan silaturrahim..
bukan nya apa... di sebab kan duet pon... orang sanggup bergaduh..
entah apa yang diorg pikir kan.. 

*pause*
apa yang dapat dari duet tu? 
ok mungkin bole beli macam2 apa yang kita mahukan... 
tapi apa lah sangat dengan duet tu semua.. bukan nya dapat memberikan kebahagiaan..
mungkin pada dia memang dapat bahagia tu.. 
sebab dia bole dapatkan apa yang diorang mahu kan...
tapi kalau da sampai berebut.. bergaduh nak kan rete(harte) tu.. tak ke musuh yang akan dapat..
aku dah lali dah dengan semua situasi ni..
bukan nak buka pekung di dada.. tapi tolong.. aku menyeru kepada sesiapa yang berkenaan..
tolong lah ubah pemikiran korang.. jangan di sebab kan rete tu.. korang bergaduh..
tak sanggup da dengar bebelan dari mulut ke mulut... mengatakan tentang rete...

*pause* 
agak nya la kan.. bukan susah nak tutop mulut mereke2 ni.. mudah je..
hulur kan not 100 200.. terus mereke2 ni senyap.. macam tu ke ?
ape plak cerite orang2 yang terpaksa mengeluarkan not not tu..
kesian la jugak.. tak perlulah nak kikis rete orang .. untuk kepentingan sendiri...
kalau nak sesuatu tu.. berusaha... dapat kan...

*pause*
bukan nak membaga diri.. contohi la nina ni..
nina juga pernah teringin kan sesuatu bende yang mungkin orang biase tak kan termampu...
(tapi ada jugak yg mampu)
da kalau rege(harge) pon sampai beribu.. bole ke mengkome2 yang dengan status nya hanya student untuk mencapai niat tu ? mungkin payah... tapi bg yang datang dari family loaded insyaAllah dapat...
aku takde la loaded mane.. orang biase je... tapi dengan usaha dan kesungguhan untuk dapat kan mende tu... 
akhirnya aku dapat beli gak.. tade plak aku nak dapat kan bende tu drpd rete orang len ..

*pause*
kesimpulan nya lah kan.. jangan lah sampai wang tu boleh menggelap kan mata..
tak kemana pon rete tu..... tak bole di bawa ke mati..

*pause*
kalau la lepas ni aku dengar lagi isu ni.. senang ja cara aku..
|
V
amacam ? sempoi ?

No comments: